søndag 7. april 2013

På en snurr!!!

 
Jeg bakte her om dagen:)
 
 
 
Snurrene ble knallgoe.
En fornøyd jente fikk varme rundstykker
før skolestart,da var mor poppis.
 
PÅ EN SNURR:
750 gram mel
50 gr tørrgjær
1ts salt og 1ts sukker
Rør rundt
Tilsett 1/2 dl olje
og 1/2 liter varmt vann
Rør godt rundt
Heves 1 time
Kjevl ut/rull rundstykkene
På leiven:
Fetaost:
mos litt med hånden,
dryss utover
Soltørka tomater,sniter og deles
dryss på.
Krydder:
Napolitansk fra Toro
Rull sammen og del
Sett på bakepapirkledd spekeplate.
Etterhev 1/2 time minst.
Stekes ved 225 grader i ca 15 min.
 
MEL: Fibra fullkornshvete,
litt havregryn og litt rug.
 
Nam,nam:)
 


7 kommentarer:

Tuula sa...

Nam! Dette må jeg prøve.

Signes sammensurium sa...

De ser kjempegode ut, ja de skal nok prøves! Ha en fin søndag i sola!

Eldhuset sa...

De så kjempegode og sunne ut!

Ønsker deg en fin søndag:)

Rosehagen sa...

Hei og tusen takk for stemmen;)
De snurrene så jo bare så gode ut;) kommenterte de før i dag på fb.
Pelargoniumene mine har stått i 3-4uker. Klipte dem ned til ca 5 cm.

Fortsatt god søndag;)

Klem fra Ann-Mari

Heges quilte- og strikkeblogg sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Mye fint og inspirerende her hos deg også :-)
Mvh Hege

Hulda sa...

Disse så kjempegode ut! Fetaost er en favoritt hos meg. Kanskje jeg må bake. :)

Grip dagen sa...

Vet ikke om jentene mine ville være særlig happy om jeg var på en snurr før skolestart...! Nå overrasker du meg! He,he.
Duften av bakst gjør mye i et hjem!
Her har det duftet av kjøttboller idag. Jeg laget 100 stk!
Driver og forbereder tapas-måltidet til konfirmasjonen, ser du. Mange munner å mette. Greitt å lage litt på forhånd som jeg kan fryse ned.
God helg der nede i snøen. Stakkars dere som ennå har det så kaldt. Men snart snur det, og da tar dere oss igjen på et blunk. Ingenting er som vår og sommer på sørlandet!
Klem Marit