fredag 25. februar 2011

Snø ute og vår i stua.

Iris er en av vårens favoritter,kanskje fordi
den er blålilla.
Nydelig form på blomstene,å med litt gult og hvitt
som titter frem når den åpner seg.
Er den ikke flott denne lille turkise tallerkenen.
Passer flott sammen med krus fra Danmark.
Men ser jeg må finne fram turkise stoffer til
en mug rugs som kan passe til.
Det er spennende å følge med utviklingen fra
en liten knopp til blomstene springer ut.

Når irisen står sammen med grønne planter
får jeg litt vårfølelse her inni stua.

Ute er det masse snø,
her henger det litt på utelampa ved kjøkkendøra.

Se så masse sne,
mannen i huset er flink til å skuffe bort massene.
Katten er også fornøyd som får seg en fin gangvei rundt huset.
Katten er ikke så glad i snøen liker helst å ligge i sofan.



Her er det tåke og mildvær i dag.
Ha en fin fredag!
Søren også,nå fikk jeg publisert innlegget før 8.45 da får jeg datoen fra i går. :(

4 kommentarer:

Rosehagen sa...

Hei.
Sliter du også med USA tiden:)
Så koselig innlegg du har på morgenkvisten:)
Tusen takk for kommentaren inne hos meg. Boken er oversatt av Annemor Sundbø. Den er så fin:)
Modellene blir litt store når jeg bruker Heilo garn, men de krymper litt i vask;)
Her er det trafikkkaos. Vi har hatt 10-15 minusgrader lenge og i natt har det regnet. Livsfarlig både for de med hjul og uten. Jeg kjører piggfritt, så i dag holder jeg ved pcen;)
God helg til deg.
Klem;)

Mona sa...

Så deilig med vår inne. Vi har hatt det kaldt nå en periode, men i dag er det 1,5 varmegrader og yr. Her ligger også kattene inne. Ha en super helg.

STEINKJERRINGA sa...

Stakkar, så mye snø dere har. Hos oss har den forsvunnet i løpet av dagen, men vi får vel ny forsyning når storm og mildvær gir seg. Det er fredag og jeg har allerede inntatt sofaen med nål, tråd og lukkekanter.

krepsemor sa...

Huffameg, jammen har dere mye snø fremdeles! Her gikk det fra 12 minus, til 14 pluss over natten, og med en frisk vind i tillegg, så var så og si all snøen borte da vi våknet i morges! Og så herlig temperatur da.....Aberet er at jeg vet så inderlig godt at det kan komme mye snø i mars =(
Nydelig iris, fineste jeg vet om! Er det ikke våriris? (Iris reticulata)
Ønsker deg en fin helg!