onsdag 15. mai 2013

17 mai Dekorasjon

 
 
I går da jeg var på vei hjem fra jobben
var jeg innim den lille lokale blomsterbutikken
på hjørnet.
her er det alltid trivelig og behjelpelig betjening.
 
 
Jeg sa jeg hadde lyst til å lage en dekorasjon.
Jeg kjøpte oasis,maibukett,ktysantemumgrein.
Flaggbånd fra Nille,skulle ha valgt en bredere type.
Holdere til Gerbraene fikk jeg med fra blomsterhandleren.
Jeg tok inn eføy,plommekvister i knopp og litt annet grønt
fra hagen.
 
 
Oasisen ble lagt i vann mens jeg fant fram
et par gamle aviser og sorterte greiner.
fra kjelleren hentet jeg hagesakt og tapetkniv.
 
 
Jeg begynte med tre rette høye greiner i midten,
i forskjellig høyde,så tok jeg og satt i gerbraen,
med holdere på,etterpå kom blått,hvite krysantemum
og til sist grønt rundt det hele.
 
 
Jeg har jo noen andre hvite fra maibuketten,
dem og de blå husker jeg ikke navnet på.
Kanskje den hvite høye her er løvemun?
 
 
Da kan bare den store dagen komme her
 er bordpynten  klar.
Ha en superflott onsdag!


5 kommentarer:

Eldhuset sa...

Den ble kjempefin! Så flink du er:) Koselig med sånne blomsteroppsatser 17. mai!

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Nydelig blomsteroppsats du har laget, Linda! God 17.mai!

stallnilsen sa...

Heisann aå flink du har vært og laga en skikkelig fin 17 mai bukett, den pynter nok fint på bordet på nasonaldagen vår :)
Takk for hilsen hos mæ.

Lisbeth ;)

Signes sammensurium sa...

Flott oppsats! Håper du får en fin 17.mai, blomster inne er enda viktigere i år!
Hilsen Signe.

MarJE sa...

Hei,
Du er kjempeflink, nydelig dekorasjon du har laga.Synest det er så fint å supplere med naturmaterialet i tilegg til blomar.
Ha ein strålande 17.Mai.
Klem frå MarJE