søndag 18. september 2011

Lunsj !


Klar til søndagslunsj.
Jeg elsker å bake,i dag ble det brød.
Dette brødet er den enkle varianten,
jeg tar en pose med dansk rugbrød.
Smaker veldig godt synes jeg.
Grønn tea i koppen,å hjemmelaget rips syltetøy,nam.


Tre på rad.
Det lyseste er til minstejenta,hun liker ikke korn
i brødet.

Jeg bruker malen til rundstykker:

750 gr mel
1 pk tørr gjær
litt salt,litt sukker
1/2 l varmt vann
litt olje

Elting,heving,etterheving.
Stekes ved 200 gr i ca 35 min.

I dag hadde jeg i rugmel,
sammalt hvete,havregryn og hvetemel.
Frøkena var fornøyd.

Jeg har lunsj,tea og litt blogging i stua.
Nå blir det baking og sylting.
Skal lage noe med eplene og pærene
jeg pelte i min barndoms hage i går.
Det er regn og ruskevær her sør,
da er det trivelig å pusle på kjøkkenet.

Ha en fin søndag!


Ingen kommentarer: