søndag 10. oktober 2010

Rosa på ball...

Det er ikke mye som blomstrer i min hage nå.

Disse rosa solhattene holder stand,

sammen med rosa ryllik.

Rylliken skulle jeg ha flytta,for den kan stå tørt,
da tenkte jeg å prøve den i bedet inntil husveggen.

Måtte bare ta med disse sart rosa
Dronning Ingrid.

Ikke helt gode bilder i dag,
for sola skinner.
Måtte lage et innlegg i dag,den kule datoen da... 10.10.10 ...eller.
Det har vært en skjønn høstdag.
Jeg var kjøkkenjente på formiddagen.
Fikk bakt brød og knekkebrød.
Epler,ble til eplemos også,
sukret med STEVIA,
null kalorier i denne søte urt.
Var på koselig besøk hos ei venninne nedi veien.
Hun rydda i blomstene ute,
da ble jeg inspirert til litt hagearbeid jeg med.
Ellers har jeg quilta en sart lys løper,
holder på med håndsøm på lukkekanten.
Den får dere se når arbeidet er i mål.
Har et lite press på meg for den skal bli klar til torsdag.
Da leveres arbeidene vi skal ha på utstilling.
Ha en flott og kreativ høstuke!!!

6 kommentarer:

Tuula sa...

Hei Linda! Jeg leste om stevia en stund siden på en finsk blogg. Vet du om det er mulig å få kjøpt stevia frø her i Norge? Eller må man bestille på nett? Jeg tror de skrev at det var vanskelig å få take med frø i hvertfall i Finland.

Koselig blogg du har :).

LeKaQuilt sa...

Du har nå vært veldig flink i dag, og fått unna mye :o) Fortsatt god søndag!

krepsemor sa...

Solhatt er noe jeg må så neste år, ser jeg. De er nydelige! Og rosen din også! Stevia, ja! Det må jeg forske mer på. Jeg vet at Lene i Fredrikstad har Stevia!
Ønsker deg en fin uke!

Sonja sa...

Nå er det ikke mye igjen i hagene, men jeg har også et par blomster som holder stand. Koselig å se på når finværet lokker en utendørs.
Lykke til på utstillinga. Jeg får desverre ikke sett den i år heller.Markedet på Bortelid er på samme helg.

Timotei sa...

Ja nå er det virkelig høst. Men det blomstrer jo fint hos deg enda!
Lykke til med utstillingen!

lavendel mio sa...

Hei Linda!
Rosa solhatt er så vakkert...merker fort at vinteren står for døren, men det er jo så kjekt å få plukke inn buketter fra hagen enda en stund:)
Ha en fin kveld, klem Hanne