søndag 4. april 2010

Rolige påskedager.

Rolige dager,med lesing,tv titting,søm og litt hagestell.

Fant fram en potteskuler i sink,
liker det litt røffe mot det sarte.

To flotte glassegg pynter opp på bordet.
Sisilerte blomster på glasset,falt for dem.

Brodert løper,sydd av en eldre dame der jeg jobbet
for en del år siden.
Nydelig arbeid,liker det flotte broderie på
det grove linstoffet.
Har fortsatt å lese i denne boka.
Er spendt på hva som skjer.
Har jo lest Øya av den samme forfatter
å den likte jeg godt.
I morgen fortsetter jeg å sy på gavene
og litt nytt til kjøkkenet.

7 kommentarer:

borghild sa...

Hei Linda!
Uff, for en grå og trist dag vi har hatt i dag! Vi har kun vært en tur på Plantasjen for å kjøpe kalk, men det var de tomme for, så da har vi bare vært hjemme og sydd megaputer (90x90 cm) og laget hytte i stua istedenfor:)
Ser ut som om våren er på vei i hagen din, tross regnet. Vi har jo ikke så mye i beddene (mest bark;), men noe er da på vei;) Klem B:)

Hilde sa...

Lykke til med hjemkomsten - den er desverre ikke i samme kategori som øya - temmelig grusom synes jeg... Deilig med vår ute!
Hilde

Guttemamma sa...

Synes også Øya var fin,si hva du synes om denne da,Linda!!
nattaklem

Blomsterguri sa...

Så koselig du har det. Nydelig håndarbeid og stilige sammesetninger. Du må kose deg med boka og siste påskedagen på et år! Hilsen Ann Kristin

Sologbolig sa...

Hei ! her har det vert familiepåske, unger, barnebarn og svigerdøtre. Har hatt det fint isammen. I går avsluttet vi med barnedåp. Og i dag har eg siste fridagen for meg sjøl. Skal ut i hagen og ordne. Ha ein fin dag.

Hanna sa...

En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
kram
Hanna

elle-melle sa...

Det er godt med noen rolige og avstressende dager i blant.
Var litt nygerrig på den boka - er det en fortsettelse på Øya eller en helt ny fortelling?