søndag 27. september 2009

Deilig søndag!

Det er ennå litt som blomstrer i hagen.
Skjønn rose i knopp.

Høstlyng ,staude så denne kan plantes
i bedet så en kan glede seg over den til neste år.

Ringblomster,deilige gyldne farger
i høsthagen.
Morgenfrue heter den i Danmark,
et vakkert navn.
Hva med ringblomst
og valnøtt muffins høres spennende ut
har oppskrift på det....
Min belgiske søyle er plante,
fra kurset i mars.

Prøvde å plante erteblomster rundt,
fikk ikke mange av dem.

Hvit erteblomststaude denne blir frodig.

Rosa ryllik.

Siste aprikosfargede rose.

Nesten i mål,bare litt på ytre kant.

Liten brikke,etter system,
dette likte jeg ikke,liker heller å
blande kvadratene rundt.
Sminkepung holder på med lukkekanten.
Min søster ønsker seg turkis,så kanskje
den havner hos henne til sist.

Skjønne hekla grytekluter,ja da ikke like,
pytt, pytt,
jeg falt for dem.

På fredag var jeg på hytta i skogen
sammen med min gode venninde.
Vi skulle se etter tyttebær,men det var
litt sent på sesongen.
Dagen ble herlig avslappende med masse
frisk luft og herlig natur.
Etterpå hadde vi nydelig lunsj
før vi dro hjem igjen.
Ha en fin kreativ uke!!!!

7 kommentarer:

Hulda sa...

Så mye fint som fortsatt blomstrer i hagen hos deg. Den rosa var jo helt skjønn. :) Nydelig stitchery du jobber med, jeg liker så godt de mønstrene. Var ikke klar over at man kunne få igjen slike lyngplanter hvis man plantet de. :)

Anne-Mettes Oaser sa...

Sikke et fint weekendvejr I har haft nordpå! Her er det gr¨åt og overskyet, men med 16 grader, så det er fint.
Fine blomster har du stadig i haven og sytøjet er i skønne galde farver.
Ønsker dig en fin start på den nye uge :-).
Knus
Anne-Mette

Tonje sa...

Her var det masse fint som blomstret ennå... og stitcheryet var jo søtt... er enig med deg at det er gøyere å blande rutene i tepper/brikker/løpere, men fint ble det jo uansett.

home 4us sa...

Så mange flotte lappeteknikk-arbeider du har. Herlige farger.
Fine bilder fra hagen din også.

Ha ei fin uke!

home 4us sa...

Så mange flotte lappeteknikk-arbeider du har. Herlige farger.
Fine bilder fra hagen din også.

Ha ei fin uke!

Sologbolig sa...

Så fint det blomstrer hos deg enda. Her er ingenting igjen etter alt regnet. Kan ikkje huske at det har vert så dårlig sommer noen gang. Det er ikkje mange oppholdsdager det har vert siden beg. av juli !!Flotte syarbeider du holder på med også. Ha ein fin dag.

LeKaQuilt sa...

Jeg rydder inn for vinteren, artig å se at det blomtrer så flott hos deg enda :o)