onsdag 18. mars 2009

Pil i hjertet

I kveld var jeg på et fantastisk
kurs i pilfletting.
Lange søyler laget noen av damene.

Pilsorter.


Noen valgte rød pil med gåsunger på...


Her er jeg nesten i mål med
min belgiske søyle.


Jeg tok med en sinkbøtte,
skulle egentlig bruke en
potte som var 50 cm i diam.


Japansk knute på toppen,
denne laget min venninne.

Denne er litt mere avangsert.




Kurset ble holdt i klasserommet
til blomsterdekoratørlinja på
Søgne videregående skole.




Vi begynte med å lage 8 hull
i jorda,stakk ned to pilgreiner i
hullene,venstre mot høyre,så
høyre mot venstre.
Søylen vokser,vi binder den sammen
med strips,disse blir fjernet
når søylen har grod seg til etter
en stund.....
Gleder meg til søylen har etablert seg i hagen.
Pilkurs kan anbefales.

13 kommentarer:

Guttemamma sa...

Spennende!! Og veldig fint å ha i hagen til sommeren..

Monica sa...

oj dette så spennendes ut og blir nok kjempelekkert i hagen! ønsker deg en videre fin uke!

Tina sa...

Wow så flotte ting dere har laget. Blir gøy å se pilen til sommeren når den får blader :-)

Tina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
borghild sa...

Så stilig!! Har sett at flere har gått på pilflettingskurt, og resultatene er jo bare knallfine! Skulle gjerne lært litt selv også... Klem B:-)

Huset på toppen sa...

Så flotte søyler dere laget på kurs!!
Dekorativ og flott å ha til klatre blomster i hagen!!
Ha en fin torsdag!!
Klem Linda
- ♥ -

kreaLIV sa...

Så flott med et slikt kurs, nytt og spennende. Skjønner at du gleder deg til å sette de ut i hagen.
Vier er også pil, og de vokser jo utrolig fort....jeg fikk også lyst på et slikt kurs. Ønsker deg ei flott helg =0)

Anonym sa...

morsomt å se, planta 100 pilplanter som hekk i fjor sommer, så tenkte å bruke den til fletting.. gleder meg, ser at det er mange muligheter.

Unknown sa...

Så koselig at du tittet innom bloggen min og vil være med på trekning :)
Er imponert over pilflettingen din! Har alltid hatt lyst til å prøve meg på det selv, det er et sted i vestfold som er kjempeflinke på det og som holder kurs... men det har foreløpig blitt med tanken.
Ha en fin dag :)

Sonja sa...

Så spennende dette var da.Kjempeflinke pilflettere.Det blir nok fint i hagen når du får pyntet med sånne kunstverk.
Synes folk er så flinke til å gå på kurs.Skulle ønske jeg hadde litt mere "tæl" til å finne på sånt.
Riktig god helg.

Lovise sa...

Du så spennende. Jeg har alaskapil i hagen,- kanskje jeg kunne bruke dem til noe??

God helg til deg.

@afjo72 sa...

Duverden, dette så morsomt og spennende ut! Gøyalt å gjøre ting som er litt annerledes :o)

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon