søndag 4. januar 2009

Ut med det varme,inn med det vårlige.

Denne skjønne boksen ble med
hjem fra lysstøperiet.
Den har jeg grønn te oppi,rabarbra krem.

Nye lysholdere ble også med hjem,
fra Lisbeth Dahl.

Kveldstemning uten blits,flott mønster på....

Åååå, så deilig å finne fram en frisk
vårlig farge å legge på bordet.
Juletreet står nå men skal ut til kvelds.

Svakt grønnlige lys som jeg dyppa da
vi var på lysstøpereiet med hagelaget.
Passet godt til di grønne detaljene på

løperen jeg sydde, i fjord vår.



Det er ikke mye vår ute ,snøen daler
forsiktig ned,da er det godt å sitte inne.
Var nettopp ferdig med en stille frokost i sofakroken .
Grønn te i koppen: Rabarbra krem.
I går da jeg ryddet bort jula var
Corinne Bailey Rae med meg på spilleren-
Kan anbefales på det varmeste,åååå så litt guff
på høytalerne jaaa.
Åååå,da jeg jeg var ferdig med julepynten
satt jeg med ned å tittet litt i bloglandia.
Det resulterte i en liten bestilling fra
Jordbærstedet....
Cotton Candy fra Birdhouse,
Gleder meg....

Ha en flott søndag og en flott kreativ uke !!!

15 kommentarer:

Mia sa...

Godt Nytt År, Linda! Og er det ikke deilig at vi går mot lysere of lettere tider! Så selv om vi fortsatt har flere kalde måneder foran oss er det deilig å finne fram vårlige farger og å begynne å glede seg. Det har jeg gjort, og det ser jeg at du også har.

Lene sa...

God formiddag, vakre damen! OG riktig, riktig gdt nytt år til deg :)

Skulle så gjerne ha vært med deg på turen innom lysstøperiet. Såååå lekre saker du har kjøpt Boksen var bare helskjønn! Da vet jeg hvor vi mååå stoppe om vi er på dine kanter :)

Her sitter jeg og sniker meg unna eksamensoppgaven min. Hehe, bare bittelite bloggbesøk til deg. Er snart ferdig med oppgaven. Har utsatt og utsatt til siste liten, den skal leveres på nett innen kl halv ni i morgen tidlig.

Og jeg har jo ikke fått ut jula enda - har ikke en gang lyst å hive den ut - blir bare trist ;)

Men jeg blir iallefall ikke trist når du drar frem dine farger igjen :) Det er bare bankers smilfremkallende :)) Herlig!!

Du, forresten... Er det deg som smiler så vakkert i brudekjolen fra rammen på bordet???? Da var i så fall hilsenen min i dag heeelt riktig: vakre damen :)

Ha en finfin dag, Linda. Jeg skjønner at du koser deg. Det skal jeg også gjøre, bare bli ferdig med den hersens eksamensoppgaven først ;)

Goood klem :)

Lene sa...

Ramma var nydelig, ja :) Men det aller flotteste er dama inni :) Hehehe, appropos noen kilo siden.... JEg, som har vært så flink i høst og tatt av meg... Og så kom jula!! Alle sunne lover og regler her i huset ble brutt noe så til de grader... Sukk... Ut å løpe igjen nå ;)

Jeg glemte forresten å takke hjerteligst for mudikktipset. Var innom youtube og høret litt på henne. Knallbra!! Vi er alltid på jakt etter ny musikk her i huset - musikkelskende som vi er. Så igjen - tusen takk for tipset :)

Klem igjen :)

Anonym sa...

Nå har jeg også ryddet ut jule. Skal bli deilig å få fram farger igjen ja. Det er så koselige bilder du har tatt. Nå skal jeg sjekke ut musikken...

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nå ble jeg jammen i vårstemning her! Nydelige farger og stemingfulle lysholdere :-) Juletreet mitt står nok enda det også, vet ikke om jeg rekker å rydde vekk julepynten før vi reiser på "sommerferie"... Men, men, det går alltids an å gjøre når vi kommer hjem også :-)

Ønsker deg et riktig Godt Nytt År og så håper jeg vi blogges i 2009 også!
Klem fra Britt :-)

Magdalena sa...

hei og takk for hilsen,- godt å få bort jula,- og gi plass for våren (har begynt å vente, jeg....)
fin ny uke til deg...**

Huset på toppen sa...

Hei Linda
Godt å få unna juleryddingen og finne frem "vårlige" blomster,lys og lekre duker og løpere:-) Den du har laget var nydelig i fargene!Jeg må se om jeg ikke kan finne frem vårlige stoff, bøker og få litt inspirasjon til å sy igjen etter lange julepause, Tilda boken kommer i midten av jan,herlighet for en bok,gleder meg masse tilden kommer:-)

Ha en fin og kreativ uke du og:-)
Klem
Linda

Rita Tjelta sa...

Heisan og godt nytt år til deg :))
Herligt når det går mot lysere tider, og godt å få julen unnagjort.Kos deg videre med alle de flotte tingene du har fått deg :)

silje-sin sa...

Så flott det ble med litt farger, og så fine ting du har kjøpt! Boksen var bare nydelig! Jeg ønsker deg en fortsatt fin kveld! klem fra silje.

♥ Stines hverdag sa...

Hei!
Så nydelig boks du har kjøpt! Jeg pakket også vekk jula på søndag. Syns det var deilig å forandre litt.

Hørte at du har hatt problemer komme inn på bloggen min. Jeg vet ikke hvorfor du ikke har kommet inn, andre har jo vært innom, og jeg har ikke stengt deg ute... Er jo koselig å få kommentarer fra deg :) Håper blogspot slutter med sånt tull nå.

Guttemamma sa...

Riktig godt nytt år!! Så fine ting du viser!! Jeg har den engleboksen, den skal jeg ha på hylla hele året tenkte jeg!! Nydelige farger på løpreren du har sydd!! Klem

Tonje sa...

Godt Nytt År, Linda.
Så mange fine bilder du har lagt inn i det siste. Det har vært koselig å følge bloggen din i året som gikk, og jeg gleder meg til å følge den også i det nye året. Tenk så mange "venner" man får her i bloggland som man føler man kjenner, men aldri treffer... da var det hyggelig med vår lille sammenkomst i sommer... håper vi kan gjenta det en gang.

Brocante sa...

Hei - det er viss mange som liker det sarte grønne. Det gjør jeg også, frikst og fint er det. Du har jo så lekre lappeduker også!

Guttemamma sa...

Ønsker deg en riktig fin lørdagskveld!!KLem fra Anette

Kort og Søm sa...

Hei, takk for hyggelig kommentar hos meg. :o)
Det å ha lys i den var en god ide! Nå står koppen sammen med koppen etter farfar og en gammel sukkerskål!

Ha en fin søndag,
hilsen Fredrikke :o)